Autor |
Wiadomość |
Orrik
Arcymag
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Olbaid
|
Wysłany: Pon 19:45, 08 Sty 2007 Temat postu: Pole bitewne |
|
|
No więc ja wysuwam tu pewną propozycję. Obmyślając sprawdzian taktyczny razem z Matuzalemem powołaliśmy do życia mini system bitewny.
Na chwile obecną proponuje stworzyć lokację "Pole bitewne". Byłoby to coś w rodzaju areny tylko na większą skalę.
Oto zasady:
Cytat: | Witajcie wojownicy. Dziś czeka was sprawdzian umiejętności taktycznych. Tutaj, na polu treningowym odbędzie się mała bitwa, gdzie to wy odegracie role dowódców.
Jako podkomendnych dobierzecie sobie nie więcej niż 12 jednostek, z pewnymi ograniczeniami.
Oto mapa terenu na którym stoczycie bój. Znajduje się tu wiele punktów strategicznych, które warto wykorzystać aby osiągnąć zwycięstwo.
Legenda:
L – Las. Jest to bardzo przyjazne środowisko na polu bitwy. Nie tylko daje ochronę przed męczącymi warunkami pogodowymi, ale też daje ukrycie twoim oddziałom. Jednostki stacjonujące w lesie otrzymują bonus do obrony (+1)
R – Rowy. Są to miejsca, które lepiej omijać. Można je przekroczyć bezpośrednio, ale nie bez kosztów. Jednostki znajdujące się w rowie otrzymują karę do obrony (-1)
S – Skały. Są to duże i mocne skały. Nieprzekraczalne, dają schronienie przed gradem strzał, ale też nie pozwalają na wypuszczenie własnych pocisków.
Wo – Woda. Na planszy znajdują się nieprzekraczalne zbiorniki wodne. Aby je przejść, trzeba to zrobić na około, tutaj w przeciwieństwie do skał mamy normalne warunki do walki dystansowej. Wypuszczanie strzał odbywa się bez problemu o ile dystans na to pozwala.
Wz – Wzniesienia. Bardzo ważny punkt dający przeróżne bonusy. Jeśli na wzgórzach stacjonuje jazda, dostanie ona bonus do ataku (+1) jeśli atakuje na zwykły teren. Jeśli na wzgórzach stacjonują jednostki miotające, dostają bonus do zasięgu (+1). Natomiast ci, którzy na wzgórze chcą atakować otrzymują karę do ataku (-1)
Czas na zasad ciąg dalszy.
Startowe pola waszych jednostek możecie wybrać w dwóch pierwszych wierszach, zależnie po której stronie zaczynacie.
Dowódca jednostek na południu dysponuje wierszami 1 i 2.
Dowódca jednostek na północy dysponuje wierszami 9 i 10
Ponadto wasze jednostki nie mogą zajmować więcej niż 12 pól na mapie.
Wybór jednostek związany jest z pewnymi ograniczeniami.
Maksymalna liczba jazdy ciężkiej - 3
Maksymalna liczba kuszników - 1
Maksymalna liczba pikinierów - 3
Maksymalna liczba magów - 1
Ograniczenia można naciągnąć, poprzez rezygnację z jednego pola. Przykładowo jeśli mamy 2 kuszników a chcemy jeszcze jednego to przyznajemy go sobie, a w zamian możemy mieć maksymalnie 11 jednostek na mapie. Jedyną jednostką w przypadku której ograniczenie jest nieodwołalne jest mag. Można mieć tylko 1 bez względu na wszystko.
Już wkrótce dobierzecie swoje wojsko, ale najpierw zapoznam was z wykazem dostępnych jednostek oraz ich charakterystyki.
<Wyciąga kolejną kartkę>
Każda jednostka opisana jest przez cztery parametry:
A – Atak. Jest to liczba obrażeń jaką może zadać jednostka jednym atakiem.
O – Obrona. Liczba ta określa ile obrażeń jest w stanie przyjąć jednostka zanim zginie.
M – Mobilność. Liczba ta określa o ile pól może się przesunąć jednostka w trakcie jednej tury.
Z – Zasięg. Liczba ta określa z odległości ilu pól jednostka może atakować.
Wyjaśnienia dodatkowe:
Atak odwołuje się bezpośrednio do obrony. Dam tu mały przykład:
Miecznik (A=1) atakuje ciężką jazdę (O=2) – W efekcie jakoś rani jednostkę, ale nie zabija.
W kolejnej turze ciężka jazda (A=2) atakuje ów miecznika (O=1) – Miecznik ginie.
Jeśli chodzi o mobilność to sprawa jest prosta. Miecznik (M=1) rusza się po 1 pulu na turę, a jazda lekka (M=3) aż o 3 pola na turę.
Został jeszcze zasięg. Wszystkie jednostki posiadające (Z=1) muszą się znajdować na polu obok lub po ukosie aby zaatakować. Jednostki miotające np. kusznik (Z=3) mogą atakować już z pewnej odległości. Nic nie stoi na przeszkodzie aby będąc na polu A1 zaatakował kogoś na polu A4.
Statystyki jednostek:
Jazda lekka – A=1, O=1, M=3, Z=1
Jazda ciężka – A=2, O=2, M=2, Z=1
Łucznicy – A=2, O=0, M=1, Z=2
Kusznicy – A=2, O=0, M=1, Z=3
Miecznicy – A=1, O=1, M=1, Z=1
Pikinierzy – A=1 (+1 przeciwko jeździe), O=1 (+1 przeciwko jeździe), M=1, Z=1
Mag – A=2, O-0, M=1, Z=2
Mag posiada księgę zaklęć i może rzucić 3 czary w czasie całej bitwy.
Księga zaklęć:
Zbroja – Bonus do obrony (+1) na czas 5 tur
Zew krwi – Bonus do ataku (+1) na czas 5 tur
Osłabienie – Kara (-2) do obrony przeciwnika na czas 5 tur. Czar można rzucić na odległość nie większą niż 5 pól od maga. Jeśli obrona jednostki spadnie na -1, automatycznie ginie
Magiczny pocisk – Mag wypuszcza magiczny pocisk o statystykach A=2 i Z=4
Teleport – Przeniesienie wybranej jednostki o 2 pola. Cel czaru musi znajdować się o nie więcej niż 5 pól od maga.
Zasad ciąg dalszy:
Walka odbywa się w systemie turowym. 1 tura to jednorazowe działania obu graczy na zmianę. Nadzór nad bitwą obejmuję ja oraz Matuzalem. Będziemy pilnować porządku i utrzymania zasad.
Każdy uczestnik oraz nadzorcy powinni mieć wydrukowaną lub przerysowaną mapkę, oraz zasady walki pod ręką.
Ruchy deklarujemy wymieniając nazwę jednostki, pole na którym stoi i pole na które chce się ruszyć/zaatakować. (np. Ruch jazdy ciężkiej z H4 na H6. Atak kusznikiem z A4 na B7.)
Po zadeklarowaniu ruchu lub przeczytaniu o ruchu przeciwnika wszyscy zmieniamy sobie ustawienie na prywatnych kartkach pod ręką.
|
Zapraszam do dyskusji, sugestii i propozycji. System można oczywiście modyfikować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Towarzysz Borys
Wódz!
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Revangrad
|
Wysłany: Pon 20:08, 08 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ja jestem jak najbardziej za! Będę musiał tylko raz zobaczyć przebieg takiej bitwy, bo nie wiem jak to się sprawdza w praktyce.
P.S. Masz jeden błąd - wśród jednostek nie ma czołgów Ee...taki żarcik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Matuzalem
Obywatel
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Pon 20:49, 08 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Nie zdecydowaliśmy się na artylerię, bo masakra by była. Próba się już odbyła i pragnę pogratulować Orrikowi wygranej Rozwalił mnie tak, że aż się trzęsło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Orrik
Arcymag
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Olbaid
|
Wysłany: Pon 21:05, 08 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Aj przesadzasz, nie było aż tak źle
Swoją drogą jeśli motyw wejdzie w użytek zachęcam do propozycji modyfikacji lub rozszerzania projektu Ja już na tę chwilę, stwierdziłem, że przydałby się jeszcze czar "Przyśpieszenie"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jano
Obywatel
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/4
|
Wysłany: Pon 21:27, 08 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Dobre, tylko musi być "sprawiedliwy" teren.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Matuzalem
Obywatel
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Pon 21:34, 08 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Masz sprawiedliwy teren. A poza tym to sprawdzian taktyczny, nie działania szczęścia.
Jeszcze nie ocenialiśmy Twojej działalności. Na razie jesteś wobec każdego krytyczny, więc daj nam zachwycić się Twoją pracą. Czekamy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Towarzysz Borys
Wódz!
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Revangrad
|
Wysłany: Pon 21:38, 08 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Orrik z Matuzalemem - graliście na gg? jak tak, to raz zagram przeciwko komuś z was, chętnie sprawdzę swoje umiejętności
Ja myślę nad wprowadzeniem morale, ale nie wiem na jakiej podstawie by to działało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Matuzalem
Obywatel
Dołączył: 06 Sty 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Głogów
|
Wysłany: Pon 21:46, 08 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Zdecydowanie Orrik Ja się nie dam i teraz pomyślę nad taktyką, zanim mnie ktoś znowu złoi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Towarzysz Borys
Wódz!
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Revangrad
|
Wysłany: Pon 21:51, 08 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
taktyka to najważniejszy element bitwy. Za nią podziwiam Rommla(mój avatar )... O wyczynach Africa Corps chyba każdy wie. Z niemieckich dowódców uwielbiam jeszcze Guderiana - twórcę Blitzkriegu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jano
Obywatel
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/4
|
Wysłany: Pon 22:31, 08 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ja niczego nie krytykuję!
A jeśli rozmowa zeszla na dowódzow niemieckich, najbardziej lubię Keitela.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Orrik
Arcymag
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Olbaid
|
Wysłany: Pon 22:38, 08 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Borys jak co to będziemy mogli zagrać, ale chyba w weekend
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Towarzysz Borys
Wódz!
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Revangrad
|
Wysłany: Wto 15:04, 09 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Taaa...teraz pełno nauki...Szczególnie ten tydzień, bo trzeba oceny popoprawiać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Orrik
Arcymag
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Olbaid
|
Wysłany: Wto 19:55, 09 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
No w moim przypadku to nie tyle poprawianie ocen co zaliczanie kolejnych kolokwiów i przygotowania do egzaminów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Towarzysz Borys
Wódz!
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Revangrad
|
Wysłany: Wto 20:11, 09 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Jak tylko zdam maturę idę do wojska. Być może nawet na studia oficerskie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|